Saturday

Leek and Camembert Tarte

A tasty appetizer.

Ingredients:
1 - 17.3oz package frozen puff pastry, 2 sheets, thawed
2Tbs butter
4 leeks (white and pale green parts only), sliced (about 4c)
1/4c water
2/3c whipping cream
4oz Camembert cheese, cut into pieces
1 large egg
pinch of cayenne pepper
pinch of nutmeg
1/4c freshly grated parmesan cheese

Preheat oven to 400'
Roll out each pastry sheet on lightly floured surface to 12" square.
Stack squares and roll into 15" square.
Using 14" pizza pan as guide, cut stacked dough into 14" round. Crimp edge of dough to form 1/4" rim. Transfer to pizza pan or baking sheet. Freeze 10 min.

Melt butter in heavy large skillet over medium heat. Add leeks and 1/4c water; cook until tender, about 15 min. Season leeks with salt; set aside to cool.

Bring cream to simmer in saucepan over medium heat. Reduce heat to low; add cheese and stir until melted. Remove from heat and cool 5min. Whisk in egg, cayenne and nutmeg. Set custard aside.

Sprinkle parmesan over crust. Spread leeks over. Drizzle custard over. Bake until bottom is golden, about 20min. Transfer to rack; cool 10 min.

Serve warm or room temp.

(Bon Appetit 4/03)

No comments:

Post a Comment